tuomo
New Member
|
Post by tuomo on Apr 2, 2022 11:19:59 GMT
o Olen noin viikon nyt kasvattanut spiruliinaa. Olen ihan yllättynyt kuinka hyvin alusta saakka levä on alkanut lisääntyä. Lämpötilan olen pitänyt +26c ja ilmastus ollut nyt päivisin päällä mutta luulenpa et kun on lisääntynyt tarpeeksi varmaan vaatii jatkuvan ilmastuksen. Lamppuina 2 kpl 3.5w 110 lumenea 2000 kelvinin lamppua. Tarkoitus olisi saada kasvamaan mahdollisimman suuressa altaassa kotioloissa aluksi. Joten viikon päästä siirtyy isompaan ja niin edelleen kunnes ollaa luokassa 500:sadan ehkä isommassakin akvaariossa
|
|
tuomo
New Member
|
Post by tuomo on May 1, 2022 16:21:35 GMT
Nyt lisääntynyt tosi hyvin olen lisännyt vettä jo 20litraa. Muistakaa ettei hana vettä vaan lähdevettä. Sitä saa kaupasta tai esim. Oulussa määrätyistä veden otto pisteistä. Jolloin ei maksa mitään. Lisännyt olen nuita ravinteita ohjeiden mukaan sekä vähän ruususuolaa. Sekä tuhkaa nyt noi teekupillisen olen laittanut myös. Etikkaa minulla kivien seassa ja odottelen et siitä sais vähän halvempaa kuin Amerikasta tuotua. Lämpö minulla tuotettu akvaario lämmittimellä hyvin toimii lämpö pysyy hyvin 30 asteessa. Vaik lisää vettä lisännyt pikku hiljaa. En kerralla oo lisännyt kuin noin litran aina ettei lämpötila paljoa muutu. Ja samalla litran määräämän ravinteet myös.
|
|